Studentenkoor C.S.G. Gica zingt: Best of Gica

Op zaterdag 10 april geeft studentenkoor Gica een virtueel concert onder leiding van David van Roijen. Het kleine concert is ingezongen vanuit verschillende huiskamers, keukens en zolderkamers. Omdat Gica dit jaar 55 jaar bestaat, is er een selectie gemaakt van stukken uit Gica’s verleden: een best-of project.

Een van de drie stukken is Jesu, meine Freude. Dit 18e-eeuwse motet is geschreven door Johann Sebastian Bach. Daarnaast zal studentenkoor Gica twee 16e-eeuwse werken zingen: April is in my mistress’ face van Thomas Morley en O vos omnes van Orlando di Lasso.

Het concert is een zogenaamd ‘virtual choir’. Daarbij zingt elk koorlid thuis zijn eigen partij in, waarna een technicus de opnames tot één geheel samensmeedt. Zo krijg je een video waarin je alle zangers tegelijk hoort én ziet in een raster, met de dirigent in het midden.

De première zal zaterdag 10 april om 19:30 uur zijn. Het zal op het YouTubekanaal van Gica zijn. Dit is de link: https://www.youtube.com/watch?v=D5d73e6Nyek