Commissies

Gica bestaat dankzij de geweldige inzet van haar leden. De meeste leden kiezen ervoor actief te zijn in één van de negen commissies die er op dit moment zijn. Er is voor elk wat wils: wil je leuke activiteiten organiseren, het archief op orde brengen, ervoor zorgen dat het concert vlekkeloos verloopt, inbreng hebben bij wat we gaan zingen of stukjes schrijven voor de website? Je helpt Gica en het is nog gezellig ook!

De Activiteitencommissie

Van Sinterklaas tot Pasen en van kerst tot dierendag, de activiteitencommissie staat garant voor een jaarlijkse reeks van gezellige borrels, luisterrijke feesten en verschillende andere activiteiten. Het gaat de AcCie daarbij niet enkel om oppervlakkig vertier maar ook, door middel van gezamenlijke activiteiten, om de eenheid binnen de GICA-gelederen nog sterker te maken. Met recht kan daarmee geconcludeerd worden dat de AcCie ‘het cement in de voegen van het GICA -huis’ is. Onze commissie heeft ook dit jaar weer de schone taak op zich genomen, buiten de repetities en concerten om, er een mooi en gezellig jaar van te maken. We hopen je komend jaar vaak te kunnen begroeten tijdens de geplande activiteiten!

De Almanakcommissie

Wat doet een almanakcommissie? Ze maakt de almanak. Dat had je niet verwacht hè? Elk jaar zorgt deze commissie er voor dat je weet met welke mensen je ook al weer je donderdagavond doorbrengt. En ook: wat ze onder de douche zingen, hoe hun eerste knuffeldier heet, waarvoor je ze ‘s nachts kunt wakker maken en wanneer je ze kunt feliciteren met hun verjaardag. Ieder jaar weer met een ander thema, zodat je zelfs van de mensen die je door en door dacht te kennen weer iets nieuws te weten komt. En hoe bereikt de almanakcie dit? Veel thee, lekkere lunches (hagelslag MET funnies), een berg inspiratie en wat handige computerprogramma’s. Heb je het gevoel dat je precies DIT nog miste in je leven: kom ons versterken!

De Communicatiecommissie

Wij leden van studentenkoor Gica weten natuurlijk wel dat ons koor geweldig is. Om de rest van de wereld ervan op de hoogte te brengen hoe superdebom ons koor is, hebben we de CommunicaCie. Deze commissie heeft het op zich genomen om Gica’s promotiebeleid te voeren. Hierbij moet je denken aan het onderhoud en beheer van de website, maar ook aan het aansturen van Pr-materiaal en het verwerven van acquisitie voor in de posters en het programmaboekje.

De Concertcommissie

Wij, van de Concert Commissie, regelen alles voor de concerten van Gica. Elk winter- en zomerconcert dragen wij er zorg voor dat alles tijdens het concert op rolletjes verloopt. Wij kiezen een locatie, communiceren met solisten en instrumentalisten, zorgen ervoor dat het concert op beeld en geluid wordt vastgelegd, regelen de taartverkoop en kiezen een kleuraccent! Op de dag van het concert zorgen we dat iedereen op tijd klaar staat en delen we cadeautjes uit aan de dirigent en solisten of instrumentalisten. Een niet onbelangrijk detail is dat we van brownies houden!

De Kascommissie

De Kascie controleert in opdracht van de leden de boekhouding van de penningmeester. Vlak voor de ledenvergadering wordt in een paar avonden de gehele boekhouding van Gica door hen doorgespit, zodat op de ALV het jaar goed kan worden afgesloten.

De Programmacommissie

Wij houden ons als Progcie achter de schermen bezig met ‘de drie P’s’: het programma, de partituur en het programmaboekje. Het is de vereniging die tijdens de Luister-ALV stemt welke muziek we gaan zingen, maar in voorbereiding daarvoor zijn wij als Programmacommissie al maanden aan de gang. Wij stellen namelijk in samenwerking met David twee (soms drie) concepten samen. We proberen zoveel mogelijk uit verschillende vaatjes te putten zodat er elk jaar voor ieder wat wils is. Vóór de Luister-ALV sturen we een brief rond met de concepten compleet met luistervoorbeelden, zodat iedereen zich een beeld kan vormen van de concepten.

Na de Luister-ALV gaan we aan de slag om het concept bij te schaven tot een volwaardig programma. Dan gaan we aan de slag met het drukken of aanschaffen van de bladmuziek (oftewel de partituur). Ten slotte maken wij het programmaboekje voor de bezoekers van het concert; wij ontwerpen die en schrijven we de inhoud. We buigen ons dan met name over de teksten, de vertalingen en achtergronden bij de stukken. Het uitzoeken van mooie en geschikte muziek is altijd een erg leuk en leerzaam proces waarbij we nauw samen mogen werken met de dirigent.

ReisCie

De ReisCie is dit jaar opgericht om en concertreis te organiseren voor Gica. Wij zijn op zoek naar de mooiste festivals in Europa waar wij onze prachtige zangkunsten laten horen aan een buitenlands publiek. Naast het regelen van alles rondom de grote concertreis zelf, organiseren wij ook een gezellig zomeruitje. Hierbij laten we onze muzikale activiteiten eventjes los, en gaan we even lekker uitwaaien met de leden.

De Raad van Advies

De wijzen van de Raad adviseren het bestuur en de vereniging waar nodig. Met hun jarenlange ervaring en oplettende natuur houden ze Gica op koers.