Maak kennis met: Peter van der Zwaag (Orgel)

In aanloop naar ons zomerconcert ‘Bach und Danach’ op 25 en 30 juni in Oosterwolde en Groningen, stellen we u graag voor aan de instrumentalisten die ons daarbij begeleiden. Vandaag: Peter van der Zwaag.

Peter van der Zwaag (*1986) studeerde orgel bij Theo Jellema en Erwin Wiersinga aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen en behaalde in 2015 zijn diploma Master of Music. Daarnaast studeerde hij bijvak klavecimbel bij Johan Hofmann. Hij won diverse prijzen op verschillende concoursen, waaronder een eerste prijs op het SGO-concours in de St.-Jozefkathedraal te Groningen (2008). Hij volgde masterclasses bij o.a. Luigi Ferdinando Tagliavini, Lorenzo Ghielmi, Ben van Oosten en Eric Lebrun.

Peter heeft een breed repertoire, met een bijzondere interesse voor 17e -eeuwse en Franse muziek. Als organist is hij verbonden aan de Kurioskerk (PKN) te Leeuwarden. Hij is bestuurslid van de Koninklijke Vereniging van Organisten en Kerkmusici (KVOK), artistiek adviseur van de stichting Organum Frisicum en hoofdredacteur van de Friese Orgelkrant. Daarnaast is Peter eigenaar van de muziekhandel ‘Boeijenga Music’ te Leeuwarden.

Bach und danach

Op 25 en 30 juni geeft Gica haar jaarlijkse zomerconcerten, onder leiding van David van Roijen. Deze twee concerten draaien om een van de grootste componisten van de westerse muziekgeschiedenis: Johann Sebastian Bach. Onder andere het motet Jesu, meine Freude staat op het programma.

Kaarten voor beide concerten zijn te koop via de webshop