Studentenkoor Gica zingt: ‘Aan beide zijden van de Alpen’

Op vrijdag 27 januari en zaterdag 28 januari geeft het Groningse studentenkoor Gica haar jaarlijkse winterconcerten. Onder leiding van dirigent David van Roijen zal het koor muziek van beide zijden van de Alpen ten gehore brengen. We beginnen in Italië, waar we van onder andere twee grote com­ponisten, Palestrina en Monteverdi, Italiaanse madrigalen en re­ligieuze werken laten horen zoals Sfogava con le stelle en Cantate Domino. Aan de andere kant van de Alpen komen we terecht in Duitsland, maar met nog één been in het zuiden! Van Heinrich Schütz zingen we niet alleen zijn Duitstalige Magnificat, maar ook Italiaanse madri­galen. We zetten ook beide benen in Duitsland en zingen een paar prachtige Duitse koralen van J.S. Bach. De webshop voor de voorverkoop is inmiddels gesloten, maar u kunt nog kaarten aan de deur kopen.

Vrijdag 27 januari
Het Anker
Jan Frankensingel 30
Oosterwolde