Lustrumconcert: Dido and Aeneas

Op zaterdag 4 juni geeft het Groningse studentenkoor Gica in de Martinikerk te Groningen haar langverwachte lustrumconcert, ter viering van het 55-jarige bestaan van de vereniging. U kunt uw kaarten hier bestellen.

Onder leiding van dirigent David van Roijen zal het koor Purcells aangrijpende opera niet alleen ten gehore, maar óók ten tonele brengen. Versterkt door een instrumentaal ensemble vertolkt Gica het tragische liefdesverhaal van de Trojaanse prins Aeneas en de Carthaagse koningin Dido, een tijdloos verhaal dat zijn oorsprong kent in het eeuwenoude epos van de Romeinse dichter Vergilius. Alle aspecten van het leven komen in de werk aan bod: van volledige overgave en eeuwige trouw tot eindeloos verdriet en diepe rouw, van het lichte en opgewekte matrozenlied ‘Come away, fellow sailors’ tot Dido’s hartverscheurende jammerklacht ‘When I am laid in earth’.

C.S.G. Gica is een open en enthousiast studentenkoor, dat naast halfjaarlijkse concerten nog veel meer leuke activiteiten organiseert.

Concertinformatie
Zaterdag 4 juni 2022
Martinikerk
Martinikerkhof 3
Groningen
Aanvang: 20:15

Voorverkoop:
Kaarten: €15,-
Kortingstarief: €12,50*

Kaarten voor de voorverkoop kunt u hier bestellen.

Aan de deur:
Kaarten: €20,-
Kortingstarief: €15,-*

*korting geldt voor jongeren (<18), studenten en houders van een stadjerspas.