Gica gaat weer van start!

De KEI-week is voorbij en Groningen maakt zich op voor een nieuw collegejaar. Ook studentenkoor Gica gaat in september weer van start. Op 6 september om precies te zijn.

Programma winterproject 2018

Voor het eerst in lange tijd zal Gica een feestelijk kerstconcert gaan geven! Bij kerstmuziek denk je al snel aan “komt allen tezamen” en de Britse Christmas Carols. Gica gooit het over een andere boeg. Ook in Duitsland bestaat er een uitgebreide kersttraditie en verschillende componisten hebben zich daarom gewaagd aan kerstcomposities. Zo heeft J.S. Bach een aantal prachtige kerstkoralen geschreven die ingetogen zijn van klank maar daardoor benadrukken hoe bijzonder de geboorte van Christus was. Luister bijvoorbeeld naar het koraal “O Jesulein süß” van J.S. Bach in de video hieronder. Naast werken van Bach staan er ook stukken van o.a. Michael Praetorius en Felix Mendelssohn op het programma.

Open repetities

Wil je een keer komen kijken bij Gica om de sfeer te proeven? Op de donderdagen 6 en 13 september hebben we open repetities. Iedereen is welkom om mee te komen zingen of te luisteren. Je hoeft geen zangervaring te hebben, alleen een gezonde dosis enthousiasme is vereist. De repetities zijn van 19.30 t/m 22.00 in de Oosterkerk (E. Thomassen à Thuessinklaan 1) en zijn volledig gratis en vrijblijvend.