Lustrumconcert: De Messiah van Händel

In het kader van haar 10e lustrum geeft C.S.G. Gica op 25 juni 2016 een spetterend lustrumconcert onder leiding van David van Roijen.  De avond zal volledig in het teken staan van de Messiah van Georg Friedrich Händel.

Wanneer: 25 juni 2016
Tijd: 19:30
Locatie: Der-Aa kerk, Groningen

Op jonge leeftijd begon Händel aan een stormachtige carrière. In 1741 componeerde hij de Messiah, een van de hoogtepunten in zijn oeuvre. In dit oratorium wordt in drie delen: de aankondiging van de messias, zijn dood, opstanding en hemelvaart en vervolgens zijn wederkomst en heerschappij bezongen door een koor, solisten en een orkest. De voornaamste tekstbronnen zijn het Oude en het Nieuwe Testament.

De solopartijen zullen worden verzorgd door Esther Ebbinge (sopraan), Hanneke Tichelaar (alt), Daniël van Kessel (tenor) en Roele Kok (bas). De begeleiding is in handen van het speciaal voor deze gelegenheid samengesteld King George Consort.

Bestel uw kaarten in de webwinkel