Laden Evenementen Miniconcert Kropswolde

Miniconcert Kropswolde

Studentenkoor Gica zingt: ‘Een klein rondje om de Oostzee’

Dit miniconcert zal een voorproefje geven van Gica’s huidige project: “Een rondje om de Oostzee”. Stel, je vaart midden op de Oostzee en luistert eens goed om je heen. In het zuidwesten hoor je vrome Deense barok van Mogens Pedersøn en gepassioneerde romantische liederen van Niels Gade. Direct ten westen galmen psalmen van August Söderman en diverse Zweedse volkswijsjes. Uit het oosten klinken moderne composities van Arvo Pärt en Pēteris Vasks.

De landen gelegen rondom de Oostzee huisvesten een enorme variëteit aan klassieke koorzang, en met Gica gaan wij die ten gehore brengen! We varen niet alleen een rondje om de Oostzee, maar reizen ook door de tijd, van vroege barok tot eigentijdse klassieke muziek.

Zondag 4 juni
Kerk van Kropswolde