Laden Evenementen Concert Sappemeer

Concert Sappemeer

Studentenkoor Gica zingt: ‘Babel’

Wie kent de toren van Babel niet? Het heeft niet alleen schilders zoals Bruegel geïnspireerd, maar ook veel componisten hebben dit verhaal als uitgangspunt genomen. In het programma Babel verklankt Gica een deel van deze composities. Babel verwijst hierin niet enkel naar aan de toren van Babel, maar ook naar het Babylonische ballingschap. Op dit laatste thema is het bekende Psalm 137, Super flumina Babylonis, bijvoorbeeld gebaseerd.

Het programma is een reis door de tijd én door de verschillende cultuurlandschappen van Joodse, Duitse, en Scandinavische koormuziek. Hierbij zullen componisten als Rossi, Bach, en Sibelius de revue passeren.

Vrijdag 14 juni
Ontmoetingskerk
Noorderstraat 27
Sappemeer
Aanvang: 20:15
Kaarten:
Aan de deur: €15,-
Kortingstarief*: €12,50
Voorverkoop: €14,-
Kortingstarief*: €11,50
*korting geldt voor jongeren (<18), studenten en houders van een stadjerspas. In Sappemeer geldt de korting ook voor 65+.

Klik hier voor tickets!

Datum: