Laden Evenementen Concert Oosterwolde

Concert Oosterwolde

Studentenkoor Gica zingt: ‘Een rondje om de Oostzee’

Stel, je vaart midden op de Oostzee en luistert eens goed om je heen. In het zuidwesten hoor je vrome Deense barok van Mogens Pedersøn en gepassioneerde romantische liederen van Niels Gade. Direct ten westen galmen psalmen van August Söderman en diverse Zweedse volkswijsjes. Uit het oosten klinken moderne composities van Arvo Pärt en Pēteris Vasks.

De landen gelegen rondom de Oostzee huisvesten een enorme variëteit aan klassieke koorzang, en met Gica gaan wij die ten gehore brengen! We varen niet alleen een rondje om de Oostzee, maar reizen ook door de tijd, van vroege barok tot eigentijdse klassieke muziek.

Vrijdag 23 juni
Het Anker
Jan Frankensingel 30
Oosterwolde