Laden Evenementen Concert Lutherse kerk Groningen

Concert Lutherse kerk Groningen

Studentenkoor Gica zingt: ‘Aan beide zijden van de Alpen’

Italië en Duitsland. Muzikaal uniek, maar ook onafscheidelijk van elkaar. In het programma “Aan beide zijden van de Alpen” schetst Studentenkoor Gica twee heel verschillende muzikale beelden die toch veel met elkaar te maken hebben.

We beginnen in Italië, waar we van onder andere twee grote componisten, Palestrina en Monteverdi, Italiaanse madrigalen en religieuze werken zoals Sfogava con le stelle en Cantate Domino laten horen.

Aan de andere kant van de Alpen komen we in Duitsland, maar met nog één been in het zuiden! Van Heinrich Schütz zingen we niet alleen zijn Duitstalige Magnificat, maar ook Italiaanse madrigalen. We zetten ook beide benen in Duitsland en zingen een paar prachtige Duitse koralen van J.S. Bach.

Zaterdag 28 januari
Lutherse kerk
Haddingestraat 23
Groningen
Aanvang: 20:15

Kaarten Groningen:
Aan de deur: €12,50
Kortingstarief*: €10,-
Voorverkoop: 11,50
Kortingstarief*: €9,-

*korting geldt voor jongeren (<18), studenten en houders van een stadjerspas.

Datum:
28 januari 2023