Hoera! Gica bestaat 50 jaar!

Eindelijk is het zo ver. Het nieuwe academische jaar, 2015-2016, is begonnen. Dit betekent dat komend jaar heel bijzonder gaat worden voor Gica, want wij bestaan 50 jaar! Een heel mooie mijlpaal. Om dit lustrumjaar groots te vieren zijn het bestuur en de vele commissies die Gica telt, druk bezig met het organiseren van allerlei leuke activiteiten, zoals een openingsactiviteit, een chique galafeest en een oud-ledendag. Op deze laatstgenoemde activiteit zal Gica haar oud-leden eens in het zonnetje zetten, omdat zij deze 50ste verjaardag mede mogelijk hebben gemaakt.

En natuurlijk kan een prachtig lustrumconcert niet zomaar uitblijven. Dit lustrumproject is een schitterende gelegenheid  om eens alle registers open te trekken en een groot en groots stuk te zingen! Op zaterdag 25 juni zal Gica daarom de Messiah van Händel ten gehore brengen in de Sint Jozefkathedraal, te Groningen. Het werk gaat over het leven van Jezus Christus en bestaat uit drie delen: het eerste deel gaat over de aankondiging van de komst van de Messias in de profeten en over diens geboorte. Het tweede deel gaat over het lijden, sterven en opstaan uit de dood. Het derde deel is korter en behandelt de wederopstanding van de doden, de dag des oordeels en het eeuwige leven. Het stuk bestaat uit werken voor koor, orkest en solisten, wat betekent dat Gica samenwerkingen aan zal gaan met tal van andere muzikanten. Gelukkig is onze vaste dirigent, David van Roijen, aanwezig om het allemaal in goede banen te leiden.

Alle lustrumactiviteiten zullen plaatsvinden in de periode van 5 oktober 2015 tot 5 oktober 2016 in en rondom de stad Groningen. Ga voor de meest up-to-date informatie naar lustrum.studentenkoor.nl.

Was je nog niet bekend met Gica, en denk je nu “Jeetje, dat stuk van Händel zou ik graag mee willen zingen”, dan kan dat natuurlijk! Ga dan naar www.studentenkoor.nl en wordt lid!