Open repetities!

Wat een ontzettend leuke en hopelijk ook goede concerten heeft Gica neergezet afgelopen vrijdag en zaterdag! Ik denk dat we met trots kunnen terugkijken op dit project. De afsluiting hiervan is natuurlijk uitbundig gevierd tijdens de after-concert-party, een immer gezellig feest na afloop van het laatste concert. Hier hebben we gezellig nagekletst, geëvalueerd en lekker gedanst en gedronken. Gicanen, wij vonden het erg geslaagd =)

Maar niet getreurd, natuurlijk gaat Gica gewoon door! Komende twee donderdagen zijn namelijk de Open repetities. Deze repetities zijn geheel vrijblijvend en dus een goede manier voor eventuele geïneteresseerden om even een kijkje te komen nemen bij Gica. Aanmelden is niet nodig, je kan gewoon langskomen in de Oosterkerk. Vind je zo’n repetitie leuk, dan kun je gerust nog een keer komen. Is het toch niet jouw ding, dan zit je nergens aan vast, no hard feelings. Dus, mogelijk aanstaande Gicanen, zet donderdag 12 en donderdag 19 februari vast in je agenda. Tijdens deze twee repetities beginnen we met ons nieuwe project: “Nachtprogramma”. Dit thematische project draait om nachtelijke thema’s, zoals slapen en dromen en in het verlengde daarvan ook de eeuwige slaap als metafoor voor de dood. Het programma put uit verschillende stijlperiodes en landen, met name muziekstukken uit de Renaissance, Romantiek en Modernisme komen aan bod. De stukken zijn gevarieerd: zowel geestelijk als wereldlijk.

Voor de nieuwsgierige die niet tot de Open repetities kan wachten: hieronder staat een kleine selectie van de werken die we zullen gaan zingen, kun je vast You-Tuben =)

Rheinberger (1839 – 1901) – Abendlied
Gabriel Fauré (1845 – 1924) – Les Djinns
Eric Whitacre (1970) – Sleep

Oh, en absoluut niet onbelangrijk: na de repetities gaan er altijd Gicanen gezellig borrelen in onze vaste stamkroeg De Padangbar. Dus bij deze zijn jullie ook van harte uitgenodigd om mee te gaan voor deze ‘derde ronde’.

Hopelijk allemaal tot ziens op de Open repetities!

Open repetities: 12 en 19 februari, Oosterkerk (E. Thomassen à Thuessinklaan 1, Groningen). Aanvang: 19.30u